torstai 22. syyskuuta 2011

Tuikkukortin rasia- ohje

Tuikkukorttiin laitettavan rasian mitat ovat aina hukassa!
Laitan ne tähän itselleni talteen.

Ohjetta saa vapaasti käyttää, omalla vastuulla ;) -  kuvat saa suuremmaksi klik-klik.
Tähän rasiaan mahtuu 6 kpl tavallisia halpis- tuikkuja.
Mitat ovat tuumina, koska nuuttauslaudassani ei ole senttiasteikkoa. Eikä ne tuumat oikeasti ole yhtään vaikeita!

Rasian saa tehtyä tavallisesta A4 arkista, itse käytän 250g kopiopaperia.
Leikkaa paperi kokoon 4½ " x 11¼".

Nuuttaukset 4½, 5¼, 9¾ ja 10½"










Nuuttaukset ¾ ja 3¾"
















Allaolevasta kuvasta näkee, miten olen leikannut. Viistot leikkaukset helpottavat kokoamista.
Rasian päälle voi stanssata aukon, jos haluaa. Lisäksi kuvasta näkyy teippien sijoitus.
Koristelu kannattaa tehdä tässä vaiheessa, ennen kokoamista.











Itse käytän valmiiksi nuutattuja korttipohjia.
Teen korttipohjaan lisänuuttauksen, joka etäisyys tehdasnuuttauksesta on  ¾". Kortin epäsymmetrisyys ei haittaa, ainakaan minua. Ja ainahan voi käyttää nuuttaamattomia korttipohjia :)


3 kommenttia:

Askartelin itte kirjoitti...

Kiitos ohjeesta, olenkin tämmöstä hakenu:)

Hilkka kirjoitti...

Kiitos ohjeesta, sinulla onkin helpompi ohje kuin minulla...jostain ulkol. sivuilta olen saanut:))
Mukavaa sunnuntaita:))

mustakissa kirjoitti...

Kiitoksia. Mulla on myös ulkolainen ohje, joten tarpeeseen tuli:)